Zerwano umowę na budowę Terminala Kontenerowego w Świnoujściu.

Po CPK porty są chyba najmocniej dewastowane przez Koalicję 13 grudnia. Przypomnijmy:

  • długoletnie umowy oddające nabrzeża Szczecin-Świnoujście w zagraniczne ręce
  • zatamowanie żeglowności Odry (szlak wodny z Czech przez Śląsk do Świnoujścia, zamiast tego będzie szlak Czechy – porty niemieckie)
  • zastopowanie rozbudowy infrastruktury w Gdańsku i Gdyni

Jest to ogromna, bardzo kompleksowa dewastacja całej gałęzi gospodarki: porty, szlaki wodne, nabrzeża, terminale zbożowe, paliwowe.

Uderza to nie tylko w polską ekonomię, ale także w polskie bezpieczeństwo. Dlatego w niedalekiej przyszłości wymaga ogromnej kontroli sięgającej od rządu, ministerstw po polskie spółki w tych miastach a także międzynarodowe otoczenie. Oraz rozróżnienie na inspiratorów tych skoordynowanych działań oraz ich wykonawców.