CPK został ograniczony do karykaturalnie małych rozmiarów.
Ale i tak jego budowa być może dostępna będzie tylko dla zagranicznych koncernów.
W końcu 30 miliardów piechotą nie chodzi, za to łatwo można je wytransferować za granicę.
To taka danina lenna Koalicji 13 grudnia dla Niemców.
Założenia przetargowe stawiające polskie firmy na gorszej pozycji przetargowej oprotestowały m.in. Budimex, Mirbud.
Ale i tak pewnie skończy się jak z oddaniem nabrzeży portów w Szczecinie czy Gdańsku – budują zagraniczne koncerny, użytkować będą przez dekady zagraniczne firmy logistyczne.
A podatki – jak to przetestowano w handlu – zerowe, natomiast transfery za granicę nieograniczone. Byleby tylko z Koalicja 13 grudnia zdążyła podpisać wieloletnie umowy zanim padnie.
Odpowiedzialność administracyjna / służbowa / karna / polityczna: D. Tusk jako osoba odbierająca polecenia z Berlina, Maciej Lasek jako zużyty listek figowy zasłaniający niszczenie projektu CPK, członkowie komisji przetargowych, ministrowie i urzędnicy, którzy będą podpisywać umowy (bo przecież nie sam Tusk).
Wszyscy w przyszłości – odpowiedzialność karna.
